نهایت علم elmend
درباره آنتی تراست؛

مدیر ارشد اجرائی گوگل در دادگاهی در آمریکا شهادت داد

مدیر ارشد اجرائی گوگل در دادگاهی در آمریکا شهادت داد

نهایت علم: ساندار پیچای مدیر ارشد اجرائی گوگل اهمیت پیش فرض قراردادن موتور جست وجوی این شرکت در دستگاهها را برای حفظ وفاداری مشتریان تایید نمود.


به گزارش نهایت علم به نقل از رویترز، این مبحثی کلیدی در کارزار آنتی تراست آمریکا است که روی میلیاردها دلاری متمرکز است که گوگل برای پیش فرض ماندن موتور جست وجویش روی لپ تاپ ها و موبایل می پردازد. گوگل که از سال ۲۰۰۵ میلادی برای حفظ موقعیت پیش فرض خود روی دستگاهها هزینه ای به شرکت های دیگر می پردازد، از طرف مقامات جهت بررسی پیروی از قوانین تحت نظر بوده است. این شرکت حتی درباره ی آنکه مرورگر سافاری برخی جست وجوهای مهم و سودآور را به شرکت های دیگر مانند آمازون ارجاع می دهد به اپل ابزار نگرانی کرده بود. پیچای که در دادگاه آنتی تراست برای شهادت حاضر شده بود، اظهار داشت: واضح است که ما برای پیش فرض قرار گرفتن معامله ای انجام می دهیم. دولت آمریکا طی شکایتی مشغول بررسی آنست که آیا گوگل برای حفظ سلطه خود بر جست وجوی آنلاین و درآمد تبلیغاتی این بخش بطور غیرقانونی عمل کرده است یا خیر. اگر دولت برنده این شکایت شود، شرکت فناوری به اجبار باید تعدادی از روش های کسب وکار خودرا کنار بگذارد. هنگام شهادت پیچای در دادگاه، مواردی ذکر شد که گوگل به اپل، شرکت های بی سیم و سازندگان موبایل فشار وارد کرده تا با امضای توافقنامه های اشتراک گذاری درآمد، موتورجست وجویش را بطور پیش فرض روی دستگاه هایشان نصب کنند. پیچای در پاسخ به سوالات وزارت دادگستری آمریکا اظهار داشت: ما برای نصب پیش فرض انحصاری موتور روی دستگاهها مبلغی پرداخت می نماییم. یکی از وکلای وزارت دادگستری درباره ی گفتگویی میان مدیران ارشد گوگل همچون پیچای در سال ۲۰۰۷ درباره ی درخواست اپل برای اجازه دادن به کاربران برای انتخاب موتور جست وجوی خود در نسخه جدید مرورگر سافاری، پرسید. در آن زمان پیچای هنوز مدیر ارشد اجرائی شرکت نبود. طبق سندی مربوط به همان تاریخ ۷۵ درصد کاربران تنظیمات پیش فرض را تغییر نمی دادند و بنا بر این برنامه های پیش فرض تاثیر قدرتمندی دارند. همین طور درباره ی مرورگر « اینترنت اکسپلورر» متعلق به مایکروسافت از پیچای سوالاتی پرسیده شد. او درباره ی بازه ای پیش از عرضه مرورگر کروم به بازار ( که با محصول مایکروسافت رقابت می کرد) اظهار داشت: بازار مرورگر در آن زمان راکد بود. مایکروسافت انگیزه ای برای ارتقای مرورگر نداشت. بگفته او محصول کروم هنگام عرضه در سال ۲۰۰۸ میلادی یک ارتقای قابل توجه نسبت به محصولات موجود داشت.


منبع:

1402/08/09
16:09:23
5.0 از 5
221
تگهای خبر: آمریكا , آنلاین , اینترنت , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
نهایت علم