نهایت علم elmend

جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری گوگل به سبب نقض حقوق كودكان

جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری گوگل به سبب نقض حقوق كودكان

نهایت علم: كمیسیون تجارت فدرال آمریكا(FTC) شركت گوگل را به خاطر نقض حریم خصوصی كودكان در یوتیوب بین 150 تا 200 میلیون دلار جریمه می كند.


به گزارش نهایت علم به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمودو، كمیسیون تجارت فدرال آمریكا(FTC) در حال جریمه كردن گوگل بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار برای افتضاح به بار آوردن شركت تابعه خود یعنی "یوتیوب" است كه گفته می شود قانون حفظ حریم خصوصی كودكان را نقض می كند.
در صورتیكه جزئیات در مورد حل و فصل این مشكل بطور رسمی اعلام نشده است، شخصی كه با این مساله آشناست به پایگاه "پولیتیكو" گفته است كه این جریمه با رأی ۳-۲ در FTC تصویب شده است. این دادخواست بعد از ستاندن مجوز FTC جهت بررسی به دادگستری خواهد رفت.
گزارش های مربوط به تحقیقات FTC در مورد پلت فرم ویدیویی آنلاین یوتیوب ابتدا در ماه ژوئن و بعد از آنكه چندین گروه حفظ حریم خصوصی ادعا كردند یوتیوب در كوشش برای جمع آوری اطلاعات از كاربران كودك خود بدون رضایت و كسب اجازه از والدین آنها برای ارائه تبلیغات به آنهاست، منتشر گردید.
یوتیوب با این كار، قانون محافظت از حریم خصوصی آنلاین كودكان كه محدودیت شركت ها درباره چگونگی ثبت اطلاعات كاربران جوان تر از ۱۳ سال را تعیین می كند، نقض می كند.
اخبار مربوط به جریمه احتمالی گوگل تنها چند هفته بعد از جریمه ۵ میلیارد دلاری فیس بوك برای افشای اطلاعات شخصی میلیون ها كاربر توسط این كمیسیون عنوان شد. خیلی از سیاستمداران و طرفداران حفظ حریم خصوصی، مجازات فیس بوك را خصوصاً با عنایت به درآمد فیس بوك بیش از اندازه ملایم می دانند. چونكه فیس بوك فقط در سه ماهه اول سال جاری ۱۵.۰۸ میلیارد دلار درآمد داشته است.
اگر این مبلغ جریمه به تایید رسمی كمیسیون برسد، امكان دارد این منتقدان شكایات مشابهی داشته باشند. مدیر یكی از گروه هایی كه شكایتش در مورد یوتیوب به تشدید تحقیقات منجر شده به نام "جاش گولین"، جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اعلام شده را بسیار ناكافی توصیف كرد.
وی می گوید: آنها به یوتیوب اجازه داده اند تا امپراتوری رسانه ای كودكان را بوسیله روش های غیرقانونی بسازد كه حالا هیچ كس نمی تواند با آن رقابت كند و الان با جریمه ای روبه رو شده است كه معادل دو یا سه ماه درآمد تبلیغات یوتیوب است. آنها باید جریمه بپردازند كه متضمن بازدارندگی از نقض حریم خصوصی در آینده باشد. جریمه فعلی هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.
در صورتیكه ۲۰۰ میلیون دلار در مقایسه با مجازات هایی كه كمیسیون تجارت قبلا به سبب تخلفات مشابه اعمال كرده رقم كمی نیست(مانند ۵.۷ میلیون دلار جریمه ای كه اوایل امسال شركت "TikTok" را به پرداخت آن محكوم كرد)، منتقدان اعتقاد دارند چنین مبلغی با درآمد گوگل همخوانی ندارد. برای اینكه بعنوان مثال گوگل سال قبل بیشتر از ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشته است.
كمیسیون تجارت فدرال می گوید ما گزارش هایی را كه به افزایش حمایت ما از كودكان كمك نماید، تشویق می نماییم. حالا ما در شرایط حل نهایی هستیم تا مشخص نماییم آیا این تغییرات واقعا مدلول دار بوده اند یا خیر. بسیار نگران كننده است كه گوگل محتواهای مربوط به كودكان را از سایت اصلی یوتیوب جدا نكرده است و معین نمی باشد كودكانی كه در یوتیوب ویدیو تماشا می كنند محافظت می شوند یا خیر.
به دنبال این نگرانی های مربوط به حریم خصوصی، یوتیوب در اوایل هفته بی سر و صدا اعلام نمود كه یك نسخه وبسایت از برنامه تلفن همراه خودرا كه مخصوص بچه ها است، راه اندازی می نماید. این نسخه با سه تنظیم اختصاص داده شده برای محدوده های سنی مشخص شروع به كار خواهدنمود و دیگر خبری از تبلیغات نامربوط و فیلم های مزاحم نخواهد بود.
بلومبرگ نیز اخیراً گزارش داده است كه بگفته منابع آگاه، این شركت در حال برنامه ریزی نهایی برای متوقف كردن هدف قرار دادن كودكان برای تبلیغات است.




منبع:

1398/06/10
00:11:19
5.0 از 5
4239
تگهای خبر: آمریكا , آنلاین , آینده , پلت فرم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
نهایت علم