نهایت علم elmend
توسط رگولاتوری؛

سامانه لحظه ای ارتباطات مردمی در حوزه ICT رونمایی گردید

سامانه لحظه ای ارتباطات مردمی در حوزه ICT رونمایی گردید

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جهت دسترسی ساده تر کاربران خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، سامانه لحظه ای ارتباطات مردمی (سلام) را راه اندازی نمود.



به گزارش نهایت علم به نقل از مهر، این سامانه بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با حضور رئیس و معاونین این سازمان به بهره برداری رسید.
مجید حقی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این مراسم خدمات اپلیکیشن «سلام» را امکان ثبت پاسخگویی به شکایات، تست سرعت اینترنت، خدمات رجیستری، مشارکت در سنجش کیفیت خدمات، ترابردپذیری، نقشه های پوششی، امکان مدیریت پیامک های تبلیغاتی، استعلام و مشاهده تمامی سرویسهای به نام مشترکان، اخبار، اطلاع از تشعشعات و پورتال ارتباط با مشترکین اعلام نمود.
وی با اشاره به اینکه این اپلیکیشن مقرر است از روز شنبه در دسترس عموم مردم قرار گیرد، افزود: سازمان تنظیم مقررات در جهت تجمیع خدمات نظارتی و دسترسی ساده تر شهروندان، این سامانه را راه اندازی کرده تا کاربران بتوانند کیفیت خدمات در ارتباط با اپراتورها را ارزیابی کنند و گزارش دهند.
وی ضمن اشاره به مأموریت های نظارتی رگولاتوری اظهار داشت: سامانه ۱۹۵ و سامانه نت سنج پلاس همچون سامانه هایی بوده که در جهت دسترسی به اطلاعات مدیریت اپراتورها و امکان شکایت مشترکین از خدمات اپراتورها راه اندازی شده و در کنار آن ما به سمت سامانه مستقل رفتیم تا بتوانیم قضاوت مستقل از کیفیت خدمات اپراتورها داشته باشیم. الان هم با راه اندازی سامانه سلام، تمامی خدمات اپراتورها را به صورت یکپارچه در این سامانه مانیتور خواهیم کرد.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: در کنار آن از مخاطبان نظرخواهی کرده و متقابلاً این نظرات را برای بهبود کیفیت خدمات اپراتوری به اپراتورها عرضه می دهیم.
حقی ابراز امیدواری کرد که این سامانه سبب انتخاب بهینه سرویس، پشتیبانی مطلوب از خدمات و نحوه رسیدگی به شکایات شود.
وی تاکید کرد: هر آنچه که محصول خدمات دهی رگولاتوری است، در این سامانه قرار گرفته و مردم می توانند با یک نقطه ارتباطی کانونی و محوری پیگیر خدمات اپراتورها باشند.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن اشاره به این که در این سامانه مردم می توانند همه نقاط دارای تشعشع را از راه سنجه هایی که در ۷۰ نقطه در تهران و شیراز نصب شده، مشاهده کنند و مقادیر رفع نگرانی تشعشعات از این طریق کاسته می شود، اضافه کرد: در حوزه پیامک های تبلیغاتی، این سامانه امکان درخواست قطع پیامک های تبلیغاتی را برای کاربران فراهم می آورد.
در این مراسم صادق عباسی شاهکوه معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر این که نظارت بر خدمات ICT در قیمت، کیفیت و پوشش باید به صورت مستمر صورت گیرد، اظهار داشت: از روز شنبه مردم می توانند برای پایش کیفیت خدمات، از سامانه «سلام» استفاده کنند. ما معتقدیم با این این سامانه و تجمیع تمامی خدمات بر روی آن، تسلط بر کیفیت شبکه ارتباطی کشور بیشتر شود.
وی با اشاره به اینکه این سامانه در گستره جغرافیایی کشور دارای اطلاعات موجود از شبکه های ارتباطی است، تصریح کرد: باید کیفیت شبکه ارتقا پیدا کند و ما در مباحث نظارتی تلاشمان این است که خدمات را در یک پنجره واحد و یکجا در دسترس کاربران قرار دهیم.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: در آینده ماژول های بیشتری به این سامانه اضافه خواهد شد و همانطور که وزیر ارتباطات از ما خواسته است که در مورد کیفیت تلاش و کمک نماییم توسعه مناسب با شبکه انجام پذیرد، ما هم امیدواریم با کمک مردم و اطلاعاتی که از نظرسنجی در این سامانه به ثبت می رسد، شاهد توسعه کیفیت ارتباطات باشیم.
به گزارش نهایت علم به نقل از مهر، سامانه لحظه ای ارتباطات مردمی (سلام) در چارچوب یک اپلیکیشن از روز شنبه از راه سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دسترس عموم قرار می گیرد و کاربران می توانند از راه این سامانه بعنوان یک پنجره واحد نظارتی خدماتی همچون تست سرعت، دسترسی به نقشه های پوششی شبکه های موبایل، میزان تشعشعات ناشی از نصب دکل ها و تجهیزات مخابراتی، مدیریت پیامک های تبلیغاتی، دریافت خدمات رجیستری گوشی موبایل، درخواست ترابرد شماره سیمکارت، استعلام سرویسهای مشترکین را دریافت نمایند.


منبع:

1400/11/20
20:56:50
5.0 / 5
348
تگهای خبر: آینده , اینترنت , توسعه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
دوستان سایت نهایت علم
نهایت علم