نهایت علم elmend

درخواست گروه ۷ و چند کشور غربی از کره شمالی برای توقف ارسال تسلیحات به روسیه

درخواست گروه ۷ و چند کشور غربی از کره شمالی برای توقف ارسال تسلیحات به روسیه

نهایت علم: وزرای خارجه گروه 7 و چند کشور غربی در بیانیه مشترکی که توسط وزارت خارجه ایتالیا در روز جمعه انتشار یافته از کره شمالی خواستند تا ارسال تسلیحات به روسیه جهت استفاده مقابل اوکراین را متوقف نماید.


به گزارش نهایت علم به نقل از ایسنا، این بیانیه از طرف وزرای خارجه استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، نیوزیلند، کره جنوبی، انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا انتشار یافته است.
در این بیانیه آمده است: وزرای خارجه تاکید دارند که تحریم های اخیر هر یک از دولت ها نشان گر تلاشی هماهنگ در امتداد ایجاد هزینه برای بازیکنان و نهادهای دخیل در ارسال غیرقانونی تسلیحات از کره شمالی به روسیه برای حمله به اوکراین است. ما از کره شمالی و روسیه می خواهیم که به این انتقال غیرقانونی تسلیحات خاتمه بدهند.
در این بیانیه همین طور عنوان شده است که وزرای خارجه به «شدت نگران» تعمیق همکاری میان پیونگ یانگ و مسکو در «نقض آشکار چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل» هستند.
روسیه تا حالا بارها اتهامات درباب نقض تحریم های شورای امنیت سازمان ملل مقابل کره شمالی و تبادل تسلیحاتی با کره شمالی را رد کرده است. کره شمالی نیز بارها این اتهامات را رد کرده است.



1403/03/12
02:04:44
5.0 از 5
223
تگهای خبر: آمریكا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
نهایت علم