نهایت علم elmend
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی:

ساخت تجهیزات پیشرفته در عرصه علوم شناختی در اولویت قرار دارد

ساخت تجهیزات پیشرفته در عرصه علوم شناختی در اولویت قرار دارد

به گزارش نهایت علم، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی اظهار داشت: پشتیبانی از طراحی، تولید و ساخت ابزارها و تجهیزات پیشرفته درحوزه علوم شناختی برای تامین نیازهای داخلی در اولویت قرار دارد.



به گزارش نهایت علم به نقل از ستاد علوم شناختی، دکتر سید محمد مهدوی در جلسه هم اندیشی با مسئولان و دست اندرکاران لابراتوار علوم شناختی دانشگاه اصفهان با تشریح اهداف و سیاست های راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی اظهار داشت: این ستاد آماده است تا در قالب اهداف تعیین شده به سیاست های حمایتی خود برای توسعه کارهای تحقیقاتی، آموزشی، ترویجی و تخصصی از لابراتوار علوم شناختی دانشگاه اصفهان ادامه دهد.
وی تصریح کرد: یکی از برنامه ها برای جلب مشارکت و همکاری اساتید و پژوهشگران برای فعالیت در عرصه علوم و فناوری های شناختی، تشکیل هسته های پژوهشی در مراکز علمی و دانشگاهی است و در این خصوص تا حالا ۲۲ هسته پژوهشی در این مراکز با حمایت های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی ایجاد و فعال شده اند.
مهدوی همین طور اظهار داشت: تا حالا بیش از ۵۰ انجمن دانشجویی در عرصه علوم شناختی در مراکز دانشگاهی و علمی ایجاد و ستاد در نظر دارد فعالیت این حوزه دانشجویی در دانشگاه اصفهان را افزایش دهد.
وی پشتیبانی از طراحی، تولید و ساخت ابزارها و تجهیزات پیشرفته در عرصه علوم شناختی برای تامین نیازهای داخلی و کاهش وابستگی ها با همکاری پژوهشگران، اساتید و گروههای پیشران را از اولویت های ستاد برشمرد و اظهار داشت: با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، فعالان حوزه های علوم و فناوری های شناختی در قالب اجرای پروژه های تحقیق و توسعه در صورت قابلیت اثرگذاری ملی، فناوری های رو به آینده، ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز توسعه فناوری از امکان و تسهیلات معافیت اعتبار مالیاتی دانش بنیان بهره مند خواهند شد.
در ادامه این جلسه دکتر ماهگل توکلی رئیس لابراتوار علوم شناختی دانشگاه اصفهان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این مرکز در عرصه شناختی را ارائه داد و خواهان افزایش حمایت های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی شد.
آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه اصفهان با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی ایجاد و افتتاح شد و تمامی تجهیزات و دستگاهها در لابراتوار نیز با مشارکت و حمایت این ستاد خریداری و نصب شده است.


منبع:

1403/03/19
11:15:31
5.0 از 5
200
تگهای خبر: آینده , پژوهشگر , تحقیقات , تخصصی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
نهایت علم