نهایت علم elmend

نتایج مثبت داروی ضدسرطان كبد حاوی نانوذرات پلی پپتیدی

نتایج مثبت داروی ضدسرطان كبد حاوی نانوذرات پلی پپتیدی

نهایت علم: یكی از شركت های توسعه دهنده داروی ضدسرطان، نتایج مثبتی از داروی حاوی نانوذرات پلی پپتیدی به دست آورده است.



به گزارش نهایت علم به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، سرنائومیكس (Sirnaomics) یك شركت دارویی است كه در حوزه توسعه داروهای مبتنی بر RNAi فعالیت دارد، این شركت اعلام نمود كه سازمان غذا و دارو (FDA) فناوری ضدسرطان آنها را تأیید كرده است.
این فناوری موسوم به STP۷۰۵ بوده و مقرر است روی بیماران مبتلا به سرطان كبد (HCC) مورد آزمایش قرار گیرد. این داروی ضدسرطان سرنائومیكس حاوی RNA تداخلی (siRNA) بوده و در آن نانوذرات پلی پپتیدی (PNP) استفاده شده است.
این نانوذرات می توانند به سلول های هدف در كبد وارد شده و محتویات خودرا در محل مورد نظر رهاسازی كنند. با ورود این نانوذرات به كبد، بیان ژن های TGF- β ۱ و COX-۲ متوقف می شود. درواقع، این دارو به صورت مستقیم مانع از فعالیت سلول های فیبروبلاست سرطانی موسوم به CAF شده و با خاموش كردن این دو ژن در محیط سرطانی، بیماری را كنترل می كند.
پاتریك لو، مدیرعامل و بنیان گذار شركت سرنائومیكس، می گوید: ما بسیار خوشحالیم كه به نقطه عطف دیگری رسیدیم و بسیار هیجان زده هستیم كه این نانوداروی ما برای درمان سرطان كبد موثر است. این سومین ODD برای داروی STP۷۰۵ است كه بمنظور درمان سرطان كبد اعطاء شده است. با این شرایط موقعیت ما در توسعه دارو بهبود می یابد و این مساله راهبرد طولانی مدت ما را برای دستیابی به تاییدیه آمریكا برای این دارو تقویت می كند. قدم بعدی ما بازار چین است.
مایكل مولینكس اضافه كرد: دریافت ODD برای این دارو بمنظور درمان سرطان كبد گامی بسیار مهم برای شركت ما است. با این كار در مسیری قرار می گیریم كه می توانیم داروی STP۷۰۵ را برای درمان بیماری توسعه دهیم كه هم اكنون برای درمان موثر آن چاره ای وجود ندارد.
وی افزود: STP۷۰۵ از دو الیگونوكلئوتید siRNA تشكیل شده است كه TGF- β ۱ و COX-۲ را هدف قرار می دهد و درون نانوذرات به همراه پپتید هیستیدین لیزین كوپلیمر كپسوله شده است. هر siRNA به صورت منفرد و جداگانه سبب ممانعت از بیان یك نوع ژن شده كه برای این كار از فعالیت mRNA جلوگیری می كند.
وی عنوان كرد: تركیب این دو siRNA موجب نوعی هم افزایی شده و در نهایت شاخصهای فیبروژنیك و التهابی را می كاهد. تجزیه و تحلیل مولكولی نشان میدهد كه اثرات استفاده از این تركیب در مهار اهداف موفقیت آمیز بوده است و می توان از این فنآوری برای بیماری های التهابی و فیبروتیك استفاده نمود.

1398/12/04
13:36:19
5.0 از 5
3424
تگهای خبر: آمریكا , توسعه , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
نهایت علم