نهایت علم elmend
پژوهشگران آمریكایی ابداع كردند

مدلی كه مرگ و میر ناشی از كروناویروس را پیشبینی می كند

مدلی كه مرگ و میر ناشی از كروناویروس را پیشبینی می كند

به گزارش نهایت علم پژوهشگران آمریكایی، مدل جدیدی برای پیشبینی مرگ و میر ناشی از كروناویروس ابداع نموده اند كه می تواند نتیجه دقیق تری عرضه نماید.


به گزارش نهایت علم به نقل از ایسنا و به نقل از ساینمگ، گروهی از پژوهشگران "دانشگاه ماساچوست در امهرست" (UMass)، با یكی كردن چندین مدل گوناگون، نوعی مدل پیشبینی ابداع نموده اند كه می تواند تصویر دقیق تری از اثرات احتمالی كروناویروس عرضه نماید.
شاید این روش كلی كه پیشبینی های دقیقی برای آنفلوانزای فصلی عرضه كرده است، بتواند امكان دستیابی به ذخیره متمركزی از داده ها و عرضه مدلهای پیشبینی را علاوه بر سیاست گذاران و دانشمندان مراكز كنترل و پیشگیری، برای عموم مردم هم فراهم آورد.
"نیكلاس ریچ" (Nicholas Reich)، مدیر مركز پیشبینی آنفلوانزا در دانشگاه ماساچوست اظهار داشت: هیچ كدام از این مدلهای مورد استفاده، به تنهایی برای تصمیم گیری كافی نیستند. ما یك مدل ساده و تركیبی ابداع كرده ایم تا همه پیشبینی ها در مورد كووید- ۱۹ را به صورت یكجا عرضه دهیم. بعضی از این مدلها، بیش از اندازه خوش بین و بعضی از آنها بیش از اندازه بدبین هستند اما واقعیت، حدودا میان این دو حركت می كند. ما به تنوع این مدلها نیاز داریم تا همه احتمالات آینده را درك نماییم.
این مدل جدید پیشبینی كووید- ۱۹، داده هایی كه گروه های پژوهشی "موسسه ارزیابی و سنجش سلامت آمریكا" (IHME)، "دانشگاه كلمبیا" (Columbia University)، "دانشگاه نورث ایسترن" (NEU)، "امپریال كالج لندن" (Imperial College London) و "آزمایشگاه ملی لس آلاموس" (LANL) به دست آورده اند، در بر دارد.
ریچ افزود: همكاری با هر یك از گروه هایی كه تابحال در این حوزه به ما اضافه شده اند، نتیجه مثبتی داشته و ما می خواهیم در روزها و هفته های آینده، پیشبینی ها را به مركز اصلی مدل خود اضافه نماییم.
ریچ در توئیت جدیدی، از اولین همكاری گروهی اطلاع داد و مدلهای پیشبینی را به اشتراك گذاشت. این مدلها، بر داده های استاندارد پیشبینی مبتنی هستند كه از گروه های پژوهشی متفاوتی به دست آمده اند. ریچ طی هفته گذشته با همكاری "كیتی هاوس" (Katie House)، پژوهشگر علوم كامپیوتر دانشگاه ماساچوست در امهرست و "نوتكا واتاناكیت" (Nutcha Wattanachit)، دانشجوی دكتری آمار زیستی این دانشگاه، دقت مدلهای پیشبینی گروه های دیگر جهان را در یك قالب هماهنگ كرد.
این مدلها، تجسمی تعاملی در مورد پیشبینی مرگ و میر ناشی از كووید- ۱۹ در سرتاسر آمریكا عرضه می دهند. ریچ علاوه بر این مدل تركیبی، از آماده سازی مدل هایی جهت بررسی تعداد كلی بیماران و افراد بستری شده اطلاع داد.
ریچ در اینباره اظهار داشت: این مدل، شبیه به سیستمی است كه ما پیش تر برای پیشبینی آنفلوانزا ساخته بودیم. همه داده های این مدل، عمومی هستند و ما فقط آنها را كنار هم قرار می دهیم. مدل سازی، بخش مهمی از اقدامات مربوط به كووید- ۱۹ است و منبع بسیار مهمی به حساب می آید. ما می خواهیم با گروه های بسیاری همكاری نماییم تا تنوع روش های مدل سازی را نشان دهیم.
وی ادامه داد: چالش های مربوط به این كار، بسیار بیشتر از مدلهای پبش بینی آنفلوانزا است. پیشبینی كووید- ۱۹، یك موقعیت كاملا متفاوت می باشد چونكه برای پیشبینی آن نمی توان بر داده های نظارت سلامت مربوط به ۲۰ سال پیش تكیه داشت.



1399/01/30
16:29:18
5.0 از 5
2630
تگهای خبر: آمریكا , آینده , پژوهشگر , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
نهایت علم