نهایت علم elmend

تاثیر اعجاب انگیز یوگا در كاهش سردردهای میگرنی

تاثیر اعجاب انگیز یوگا در كاهش سردردهای میگرنی

نهایت علم: پژوهشگران ˮموسسه علوم پزشكی آل هندˮ (All India Institute of Medical Sciences in New Delhi) در دهلی نو اظهار كرده اند افرادیكه مرتبا یوگا انجام می دهند، كمتر از سایر افراد از سردردهای دردناك رنج می برند.


به گزارش نهایت علم به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، بنابر یافته های این مطالعه افرادی که از میگرن رنج می برند اما بطور مرتب یوگا تمرین می کنند، کمتر سردرد می گیرند و اگر هم بگیرند سردرد آنها در زمانی کوتاه از بین رفته و چندان دردناک نیز نخواهد بود.
پژوهشگران دریافتند که تجویز انجام یوگا بطور مرتب برای بیماران مبتلا به میگرن ممکنست حتی بهتر از داروها عمل کند. یوگا یک عمل ذهنی و معنوی است که در هند باستان سرچشمه گرفته است. این عمل شامل تکنیک های تنفس، ورزش و مراقبه است.
"روهیت باتیا" (Rohit Bhatia) نویسنده مقاله از موسسه علوم پزشکی آل هند در دهلی نو اظهار داشت: میگرن یکی از شایع ترین اختلالات سردرد است، اما مصرف دارو تنها نیمی به از افراد مبتلا به این اختلال کمک می نماید و آنها تسکین میابند. خبر خوب این است که تمرین عملی ساده و در دسترس همانند یوگا ممکنست خیلی بیشتر از داروها به این افراد کمک نماید و تنها چیزی که برای انجام این عمل افراد به آن نیاز دارند تنها یک مت است.
طی این مطالعه پژوهشگران ۱۱۴ نفر در سنین ۱۸ تا ۵۰ سال که از میگرن های اپیزودیک رنج می بردند و در ماه بین ۴ تا ۱۴ بار این سردردها را تجربه می کردند، مورد بررسی قرار دادند. این شرکت کنندگان بطور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند: گروه اول تنها دارو مصرف می کردند و گروه دوم مصرف دارو همراه با انجام عمل یوگا.


به افراد گروه دوم نحوه انجام عمل یوگا که یک ساعت به طول می انجامید آموزش داده شد. این تمرین ها شامل تمرینات تنفس و تمرینات آرامش بخش و همین طور وضعیت های ایستاده بود.آنها قبل از اینکه به تنهایی در خانه، پنج روز در هفته، به مدت دو ماه یوگا تمرین کنند، سه روز در هفته به مدت یک ماه توسط یک مربی یوگا تحت نظارت بودند. هر دو گروه طی این مدت در مورد سبک و شیوه زندگی همچون خواب کافی، خوردن وعده های غذایی منظم و ورزش و داروهای که می تواند به میگرن کمک نماید، مشاوره مناسب را دریافت نمودند.
بعد از بررسی ها پژوهشگران دریافتند که سلامتی هر دو گروه بهبود یافته است، اما این فواید در گروه دوم که عمل یوگا انجام می دادند بسیار بیشتر بود چونکه آنها فواید یوگا را در کاهش تعداد دفعات سردرد و شدت درد و حتی کاهش استفاده از دارو مشاهده کرده بودند.
در حقیقت، گروه دوم که عمل یوگا انجام می دادند با میانگین ۹.۱ سردرد در ماه این آزمایش را آغاز کردند و در آخر آزمایش ان رقم به ۴.۷ کم شد که این به معنای تاثیر یوگا در کاهش ۴۸ درصدی سردردهای میگرنی است.
اما گروه اول که تنها دارو مصرف می کردند با میانگین ۷.۷ سردرد در ماه این آزمایش را آغاز کردند و در آخر آزمایش ان رقم به ۶.۸ کم شد که این به معنای آن است که مصرف قرص در طول سه ماه تنها موجب کاهش ۱۲ درصدی سردرد میگرنی آنها شده است.
دکتر باتیا در آخر اضافه کرد: نتایج ما نشان میدهد یوگا می تواند نه فقط درد، بلکه هزینه درمانی میگرن را کم کند. این می تواند یک گام مهم به خصوص برای افرادی که به سختی می توانند داروهای خودرا تهیه کنند، باشد. معمولاً برخی از داروهایی که برای میگرن تجویز می شوند، گران هستند.
یافته های این تحقیق در مجله" Neurology "منتشر شد.




منبع:

1399/02/20
03:30:58
5.0 از 5
2653
تگهای خبر: پژوهشگر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
نهایت علم