چین تعامل هوش مصنوعی با انسان را تنظیم می کند
نهایت علم: رگولاتور سایبری چین پیشنویس قوانینی را منتشر نمود که نظارت بر خدمات هوش مصنوعی که جهت شبیه سازی شخصیت های انسان و تعامل احساسی با کاربران تولید شده اند را مشکل تر می کند.
به گزارش نهایت علم به نقل از رویترز، این اقدام نشان دهنده تلاش دولت چین برای شکل دادن سریع هوش مصنوعی مخصوص مصرف کنندگان با استفاده از الزامات ایمنی و اخلاقی است. قوانین پیشنهادی برای تمام محصولات و خدمات هوش مصنوعی که برای عموم مردم چین عرضه می شوند و خصوصیت های شخصیتی انسانی و سبک ارتباطات انسانی را شبیه سازی می کنند و از طرف دیگر از راه متن، عکس، صوت، ویدئو یا ابزارهای دیگر با کاربران به صورت احساسی تعامل می کنند، اجرا خواهد شد. پیشنویس قوانین نشان دهنده رویکرد رگولاتوری است که تهیه کنندگان را وادار می کند در رابطه با استفاده بیش از اندازه به کاربران اخطار دهند و هنگامی که نشانگان اعتیاد در آنها پدیدار می شود، مداخله انجام دهند. طبق این الزامات پیشنهادی تهیه کنندگان سرویس مسئولیت ایمنی را از راه چرخه عمر محصول و ایجاد سیستم هایی جهت بررسی الگوریتم ها، امنیت داده و محافظت از داده های خصوصی را برعهده خواهند داشت. دیگر هدف این قوانین ریسک های روانشناختی احتمالی است. تهیه کنندگان ملزم هستند وضعیت سلامتی کاربر را شناسایی و احساسات وی را ارزیابی کنند. همینطور آنها باید سطح وابستگی افراد به سرویس را هم بسنجد. اگر مشخص شود کاربران احساسات شدیدی یا رفتار اعتیادآور دارند، تهیه کنندگان باید اقدامات ضروری جهت دخالت را انجام دهند.
به اجمال، قوانین پیشنهادی برای تمام محصولات و خدمات هوش مصنوعی که برای عموم مردم چین عرضه می شوند و ویژگی های شخصیتی انسانی و سبک ارتباطات انسانی را شبیه سازی می کنند و از جانب دیگر از راه متن، عکس، صوت، ویدئو یا ابزارهای دیگر با کاربران بصورت احساسی تعامل می کنند، اجرا خواهد شد. پیش نویس قوانین نشان دهنده رویکرد رگولاتوری است که تهیه کنندگان را وادار می کند در ارتباط با استفاده بیش از حد به کاربران اخطار دهند و هنگامی که نشانگان اعتیاد در آنها پدیدار می شود، مداخله انجام دهند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب