نهایت علم elmend

ایمنی داروی ضدسرطان حاوی نانوذرات بررسی می شود

ایمنی داروی ضدسرطان حاوی نانوذرات بررسی می شود

نهایت علم: یك شركت خارجی می خواهد فاز جدید كارآزمایی بالینی را روی نانوداروی ضدسرطان خود آغاز كند. این دارو حاوی نانوذرات و اسیدهای نوكلئیك بوده و مقرر است ایمنی آن در این كارآزمایی بررسی شود.



به گزارش نهایت علم به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، بیوپد هولدینگز (Bio-Path Holdings) یكی از شركت های حوزه زیست فناوری بوده كه صاحب فناوری DNAbilize® است. فناوری كه بعنوان یك داروی مبتنی بر اسیدهای نوكلئیك برای درمان سرطان ساخته شده است.
براساس اعلام شركت بیوپد، این دارو كه از نانوذرات RNAi استفاده شده، در حال انجام مراحل آزمون بالینی است و فاز دوم این آزمون روی بیماران مبتلا به لوسومی میلوئید انجام شده است.
تغییر اساسی در این مطالعه بالینی این است كه در آن دو دسته از بیماران مورد آزمایش قرار می گیرند، بیمارانی كه مبتلا به سندرم میلودپلاسمی با ریسك بالا هستند و بیماران مبتلا به AML كه بیماری آنها عود كرده است. در این كارآزمایی مقرر است ایمنی پركسی گبرسن به همراه دسیتابین در بیماران با دوز ۶۰ mg/m۲ استفاده گردد.
در این مطالعه ۶ بیمار جهت بررسی ایمنی دارو مورد بررسی قرار خواهند گرفت. تابحال این شركت ۵ بیمار را برای انجام كارآزمایی ثبت نام كرده است و دو بیمار نیز از كارآزمایی قبلی تحت درمان هستند. در صورتیكه ایمنی این كارآزمایی بالینی با موفقیت به انتها برسد داروی دیگری به این تركیب دارویی اضافه خواهد شد. آزمون روی هر دو گروه از بیماران صورت خواهد گرفت.
بعد از ارزیابی این كمپلكس دارویی روی شش بیمار، این شركت می خواهد تا اثربخشی آنرا بررسی كند. پیش بینی می شود كه در هر دوره ۱۹ داوطلب مورد آزمایش قرار گیرند تا مشخص شود كه كارایی دارو روی آنها چگونه است.
شركت بیوپد با سازمان غذا و داروی آمریكا رایزنی هایی به منظور تسریع پذیرش و تایید این دارو انجام داده است. پس از آمریكا، شركت بیوپد می خواهد تا كارآزمایی بالینی را در اروپا نیز انجام دهد.
این دارو حاوی نانوذرات RNAi بوده كه پروتئین ۲Bcl- را در بیماران مبتلا به سرطان لنف هدف قرار می دهد. این بیماران از نوعی سرطان لنف رنج می برند كه در مقابل دارو مقاوم بوده و به سرعت عود می كند.


منبع:

1398/06/13
20:29:40
5.0 از 5
4126
تگهای خبر: آمریكا , توسعه , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
نهایت علم