نهایت علم elmend
با حمایت معاونت علمی و فناوری؛

سرآمدان علمی تا ۵۰ میلیون تومان پژوهانه نقدی دریافت می كنند

سرآمدان علمی تا ۵۰ میلیون تومان پژوهانه نقدی دریافت می كنند

نهایت علم: معاونت عملی و فناوری از سرآمدان علمی تا 50 میلیون تومان پژوهانه نقدی حمایت می كند.



به گزارش نهایت علم به نقل از معاونت علمی و فناوری، این معاونت، فدراسیون سرآمدان علمی ایران را با هدف دستیابی به مرجعیت علمی، افزایش كیفیت علمی كشور و كمك به توسعه تحقیقات پژوهشگران معتبر راه اندازی كرده است. این فدراسیون به پژوهشگران علمی برجسته و سرآمدان علمی واجد شرایط، خدمات متنوعی همچون پرداخت پژوهانه نقدی ارائه می كند. این افراد سالانه و بر طبق كارنامه ۳ ساله فعالیت های پژوهشی، ارزیابی و انتخاب می شوند و در دو گروه الف و ب تقسیم بندی و حمایت می شوند.
میزان حمایت های فرد با عنایت به اعتبار علمی كسب شده مشخص می شود. همچون این خدمات، پرداخت پژوهانه نقدی از ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال است كه به سرآمدان علمی تعلق می گیرد.
این فدراسیون اشخاصی را بعنوان «سرآمد علمی» انتخاب می كند كه دستاوردهای علمی قابل توجهی كسب كرده باشند. در پروسه انتخاب، فقط فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشی افراد در نظر گرفته می شود و این افراد در یك روند كاملاً رقابتی انتخاب می شوند.
عضویت در هیأت علمی حداقل یك موسسه علمی یا پژوهشی كشور همچون شرایطی است كه سرآمدان علمی باید دارا باشند.
چاپ مقاله در نشریات برتر در ۳ سال آخر منتهی به دوره ارزیابی همچون شروط ضروری برای ارزیابی اولیه جهت انتخاب افراد است. بیشتر از ۱۱۰ نشریه به عنوان نشریات برتر انتخاب و در سایت فدراسیون معرفی شده اند كه افراد با انتشار مقاله در این نشریات علاوه بر دریافت مبالغ تشویقی نقدی، امتیاز ضروری را برای قرار گرفتن در لیست ارزیابی اولیه سرآمدان كسب می كند.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش دارد تا با تسهیل روندهای پژوهشی در كشور، هر چه بیشتر زمینه فعالیت نخبگان و پژوهشگران برجسته را مهیا سازد. در سالهای اخیر فعالیت های قابل توجهی در این حوزه صورت گرفته است. هر چند به سبب فرا بخشی بودن تولید علم، ایجاد تحرك در این زمینه نیاز به هماهنگی دستگاه های مختلفی دارد و این معاونت تلاش دارد، این هماهنگی تا حد امكان به وجود آید.


منبع:

1398/08/27
14:32:13
5.0 از 5
4096
تگهای خبر: پژوهشگر , تحقیقات , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
نهایت علم