نهایت علم elmend
حاكمیت سایبری در خارج از كشور-۲۲۳

تمرکز اتحادیه اروپا بر تبلیغات مالی آنلاین گمراه کننده

تمرکز اتحادیه اروپا بر تبلیغات مالی آنلاین گمراه کننده

نهایت علم: بگفته ناظر اوراق بهادار اتحادیه اروپا، رگولاتورهای این منطقه برای مقابله با تبلیغات مالی آنلاین و گمراه کننده به قدرت بیشتری نیاز دارند.


به گزارش نهایت علم به نقل از رویترز، کمیسیون اجرائی اتحادیه اروپا مقرر است امسال یک استراتژی سرمایه گذار خرد تعیین کند تا همپای تغییرات سریعی در فناوری شود که حالا به مردم امکان می دهد با چند ضربه انگشت روی گوشی هوشمند خود سهام یا بیتکوین بخرند. اتحادیه اروپا می خواهد سرمایه گذاران خرد به ساخت یک بازار سرمایه عمیق تر کمک کنند که برای سرمایه گذاری در اقتصاد به وام های بانکی کمتری متکی است. ورنا راس رئیس سازمان اوراق بهادار و بورس های اروپا (ESMA) در این زمینه می گوید: تصور می نماییم این موارد تغییراتی بنیادین در شیوه عملکرد بازارها و افرادی که در بازار فعالیت می نمایند، به حساب می آیند. معتقدم جنبه منفی تعدادی از این موارد آنست که گمانه زنی های زیادی را به خود جلب می کند و نوعی بازی سازی از نحوه مشارکت سرمایه گذاران خرد در بازارهای مالی است. کمیسیون اتحادیه اروپا از ESMA خواسته دستورالعمل هایی را طراحی و بر اجرای آنها نظارت کند که یکی از این موارد اصلاح قوانین اوراق بهادار MiFID این منطقه است تا با قرار دادن قدرتی در اختیار رگولاتورهای ملی، آنها بتوانند اقدامات موثر و بموقع را در مقابل عملکردهای بازاریابی گمراه کننده اتخاذ کنند. بگفته راس باید تضمین شود تبلیغات مالی در شبکه های اجتماعی در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند. او در این زمینه می گوید: نه فقط باید در تبلیغات مشخص شود فرد چگونه به درآمد دست می یابد، بلکه باید اطلاعاتی حیاتی در این خصوص را نیز دریافت کند که شامل هزینه و ریسک است. علاوه برآن ESMA با رگولاتورهای محلی برای مقابله با روش های تهاجمی بازاریابی همکاری و تضمین می نماید شرکتها الزامات را رعایت می کنند.


منبع:

1401/02/10
12:06:00
5.0 از 5
441
تگهای خبر: آنلاین , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
نهایت علم