نهایت علم elmend
قاهره:

حماس آتش بس پیشنهادی را مثبت دانست

حماس آتش بس پیشنهادی را مثبت دانست

به گزارش نهایت علم، وزیر خارجه مصر ضمن اشاره به این که جنبش حماس قرارداد پیشنهادی آتش بس را مثبت ارزیابی کرده اعلام نمود که قاهره حالا در انتظار دریافت پاسخ رژیم صهیونیستی است.


به گزارش نهایت علم به نقل از ایسنا، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز دوشنبه اظهار داشت: اظهارات اولیه مسؤلان جنبش حماس حاکی از اینست که قرارداد را مثبت ارزیابی کردند و ما حالا منتظر پاسخ اسرائیل هستیم.
شکری در ادامه از جنبش حماس و رژیم صهیونیستی خواست طرح آتش بس را بپذیرند.
به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، وزیر خارجه مصر اظهار داشت: بعد از آنکه حماس قرارداد پیشنهاد شده را مثبت ارزیابی کرد، ما حالا منتظر پاسخ اسرائیل به پیشنهاد هستیم.
او تصریح کرد: تداوم جنگ به علت نتایج بسیار خطرناک ناشی از آن قابل قبول نیست.
شکری اظهار داشت: غزه به علت این که کمک های بشردوستانه و امدادهای پزشکی به اندازه کافی به آنجا منتقل نمی گردد، به مکانی غیرقابل سکونت تبدیل گشته است.
وزیر خارجه مصر ضمن اشاره به این که قاهره در مخالفت با حضور اسرائیل در گذرگاه مرزی رفح موضع گیری شفافی دارد، اظهار داشت: راه اندازی گذرگاه رفح بدون هماهنگی با دولت فلسطین کار دشواری است.
وی همینطور اظهار داشت: آن چه در غزه درحال وقوع است، به علت خسارات انسانی و اقدامات اسرائیل که ناقض اصول و مقررات بین المللی است، خواب را از چشمان ما گرفته است.
«خوزه مانوئل آلبارز» وزیر خارجه اسپانیا هم که امروز در مادرید میزبان همتای مصری خود بود، در این نشست تصریح کرد: جنگ در نوار غزه و عملیات های نظامی اسرائیل در شهر رفح باید الآن متوقف شود.
آلبارز در ادامه توقف جنگ طبق فراخوان دیوان بین المللی دادگستری را خواهان شد و اظهار داشت: تمامی گذرگاه های زمینی باید باز شده و کمک ها به نوار غزه منتقل شوند.
وزیر خارجه اسپانیا همینطور اعلام نمود: اسلوونی به ما ملحق خواهد شد و کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.
او اظهار داشت: اسلوونی از زمانیکه دولت این کشور موافقت خویش را با به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام نموده، تحت فشارهایی از جانب اسرائیل قرار گرفته است.
شکری در این نشست با همتای اسپانیایی خود افزود: جنگ در غزه ما را در معرض خطر آشوب و توسل به زور به جای استفاده از راهکارهای دیپلماتیک قرار می دهد، این جنگ بر آزادی کشتیرانی در دریای سرخ تأثیر گذاشت و ما به این علت متحمل خسارات اقتصادی شدیم.
وزیر خارجه مصر ضمن اشاره به نتایج فاجعه بار جنگ ضد غزه برای ملت فلسطین اظهار داشت: ما مشتاقانه منتظر حل مسئله فلسطین بر مبنای چاره ۲دولتی و تشکیل کشور فلسطین بر مبنای مرزهای ۱۹۶۷ و پایتختی قدس شرقی هستیم.
وی همینطور اظهار داشت: باید قواعد حقوق بین الملل رعایت شده و به تصمیمات دیوان بین المللی دادگستری احترام گذاشته شده و سیستم اقدام چندجانبه بین المللی حفظ شود.




منبع:

1403/03/14
15:43:02
5.0 از 5
220
تگهای خبر: بین المللی , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
نهایت علم