نهایت علم elmend
روسیه:

خدمات اطلاعاتی اوکراین در حمله تروریستی به سالن کنسرت مسکو دست داشتند

خدمات اطلاعاتی اوکراین در حمله تروریستی به سالن کنسرت مسکو دست داشتند

نهایت علم: سرویس امنیت فدرال روسیه امروز -سه شنبه- اعلام نمود خدمات اطلاعاتی اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کروکوس در حوالی مسکو که در ماه مارس رخ داد، دست داشتند.


به گزارش نهایت علم به نقل از ایسنا، «الکساندر بورتنیکوف» رییس سرویس امنیت فدرال روسیه طی نشست مجازی کمیته ملی ضدتروریسم بیان کرد: «سرویس های اطلاعاتی اوکراین و غرب درحال گسترش دایره عاملان احتمالی خود هستند که برای ارتکاب جنایات در داخل روسیه استخدام شده اند.»
راشا تودی به نقل از رییس سرویس امنیت فدرال روسیه اضافه کرد: «کی یف و حامیان خارجی آن به سازمان های تروریستی بین المللی کمک می کنند و به این افراد آموزش و تجهیزات ارائه می دهند. هم چنین، هدف اصلی استخدام نیرو توسط خدمات اوکراینی و غربی افراد جوان تر همچون کارگران مهاجر هستند.»
وی ادامه داد: «نمونه بارز اینگونه فعالیت ها، دخالت اطلاعات نظامی اوکراین در حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو است.»
در تاریخ ۲۲ مارس (۳ فروردین) چندین فرد مسلح وارد تالار کنسرت کروکوس در حومه مسکو شدند و آغاز به تیراندازی به افراد حاضر در آن جا کردند. طبق آخرین گزارش وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه، این حمله ۱۴۴ کشته بر جای گذاشت. چهار مظنون این حمله که شهروندان تاجیکستانی بودند، تلاش نموده بودند با یک خودرو فرار کنند اما بازداشت و متهم به انجام اقدامات تروریستی شدند.




منبع:

1403/03/22
15:38:38
5.0 از 5
169
تگهای خبر: بین المللی , خدمات , خودرو , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
نهایت علم