نهایت علم elmend

تبدیل خودروی ژاپنی محبوب به وانت، عکس

تبدیل خودروی ژاپنی محبوب به وانت، عکس

به گزارش نهایت علم، خودرویی که می بینید، چیزی فراتر از یک وانت تیون شده است؛ این مزدا پروتژ ۵ مدل ۲۰۰۲ با تیونینگ گسترده، زمانی ستاره نمایشگاه SEMA بود و حالا بعد از دو دهه، باردیگر به بازار برگشته است.


امیرمسعود عابدین: چیزی که می بینید یک وانت معمولی نیست؛ این یک خودروی سفارشی است که بیشتر از ۲۰ سال سن دارد و در ابتدا برای نمایشگاه SEMA ساخته شده بود.


این خودروی منحصربه فرد، زندگی خویش را بعنوان یک مزدا پروتژ ۵ مدل ۲۰۰۲ (که با نامهای فامیلا یا ۳۲۳ اف هم شناخته می شد) آغاز کرد، پیش از این که این خودرو جای خویش را به نسل اول مزدا ۳ بدهد. این خودرو که به صورت رسمی Ballistic Unlimited MazdaSpeed TranSport نامگذاری شده بود، برای نمایش در نمایشگاه SEMA سال ۲۰۰۵ در لاس وگاس ساخته شد. دو دهه بعد، این خودرو برای یافتن مالک جدید باردیگر ظاهر شده است.
شایان ذکر است که مزدا ۳۲۳ در نسخه سدان، با لقب مزدا گدا در ایران شناخته می شود!
تغییرات ظاهری و داخلی خاص

شرکت Pro Design HotRods مسئولیت تبدیل این مزدا را بر عهده داشت و استیشن واگن پنج در را به یک وانت دو در با قسمت بار تبدیل کرد. این تغییرات به همین جا ختم نشد؛ این خودرو به یک کیت بدنه عریض از DG Motorsports، یک بال عقب ثابت، یک رنگ سبز سفارشی با گرافیک های نارنجی و مجموعه ای از رینگ های آلیاژی ۱۹ اینچی مجهز شد. مزدا در ابتدا دارای نورپردازی نئون زیر بدنه بود، هرچند که دیگر کار نمی کند.


فضای داخلی، اوج سبک تیونینگ دهه ۲۰۰۰ را با روکش سفارشی که جیر خاکستری را با چرم سوراخ دار نارنجی ترکیب می کند، به نمایش می گذارد. همچنین، پنل های در فایبرگلاس همرنگ با بدنه، یک سیستم صوتی کلاریون (Clarion)، مجموعه ای از صندلی های مسابقه ای کبرا ایمولا (Cobra Imola) و گیج های مختلف بر روی داشبورد دیده می شود.
عملکرد فنی و وضعیت فعلی

زیر کاپوت و پوشش موتور کربنی، یک نسخه اصلاح شده از موتور ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر مزدا قرار دارد. ارتقاها شامل یک توربوشارژر جدید، رادیاتور سفارشی، اینترکولر، اگزوز و یک سیستم نیتروژن اکسید است که بیشتر فضای قسمت بار عقب را اشغال کرده است.
در حالیکه هیچ رقم مشخصی برای اسب بخار اعلام نشده، اما قدرت همچنان به چرخ های جلو فرستاده می شود. ارتقاهای دیگر شامل یک سیستم تعلیق کویل اور و ترمزهای ویلوود (Wilwood) می شود.


به قول فروشنده، خودرو در شرایط بکری نیست و احتیاج به مقداری کار دارد، اما ادعا می کند که به سادگی قابل بازسازی است. مشکلات شناخته شده شامل نشتی مایعات، محو شدن پوشش شفاف روی کاپوت و فرسودگی عمومی متناسب با سن خودرو است. با این وجود، او ادعا می کند که خودرو می تواند بدون مشکل زیادی به حالت اولیه خود بازگردانده شود.
این مزدای منحصربه فرد هم اکنون با قیمت ۲۸، ۹۰۰ دلار در eBay موجود است. برای کسانیکه این قیمت را بالا می دانند، فروشنده آماده دریافت پیشنهادات پیش از پایان حراجی در تاریخ ۲۶ آگوست ۲۰۲۵ است.
منبع: carscoops



منبع:

1404/05/18
10:19:46
5.0 از 5
18
تگهای خبر: خودرو , سیستم , شارژر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
دوستان سایت نهایت علم
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

نهایت علم