نامه اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی به رئیس جمهور
نهایت علم: با درخواست ۱۵ تشکل حوزه تولید و نشر محتوا که مجموعا بالاتر از ۳۰۰۰ عضو دارند، اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی برای پیگیری خواسته این تشکل ها برای رئیس جمهور نامه نوشت.
به گزارش نهایت علم به نقل از مهر؛ در این نامه آمده است:
جناب آقای دکتر پزشکیان
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام
به استحضار می رساند اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی و سایر مجامع و تشکلهای محتوا محور و هم صدها شرکت و مؤسسه فعال در زمینه محتوا و خدمات فضای مجازی، سند «سیاست ها و الزامات تعرفه گذاری ترافیک شبکه و تسهیم درآمد محتوا» مصوب شورایعالی فضای مجازی را از ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، حقوقی و کسب و کاری مورد بررسی قرار دادند که این اتحادیه به نمایندگی، نتایج آنرا به شرح ذیل خدمتتان تقدیم می کند.
۱- اجرای صحیح سند «سیاست ها و الزامات تعرفه گذاری ترافیک شبکه و تسهیم درآمد» موجب می شود که شبکه ارزش تامین محتوای داخلی تکمیل و همه اجزا این زنجیره امکان دسترسی شفاف و عادلانه را به منافع حاصله داشته باشند. اشتغال و مزیت بخشی به سکوهای داخلی و برای مردم هم غنای بیشتر، کاربردی تر و جذاب تر شدن محتوا را به دنبال خواهد داشت. بنابراین تولید کننده محتوا، سکوی داخلی و مردم در یک زنجیره به هم پیوسته فعالیت نموده و با مدل اقتصادی مبتنی بر عرضه و تقاضا، «بازار محتوای دیجیتال بصورت اصولی و ارزشمند» بوجود آمده و سرمایه گذاری در این زمینه را توجیه پذیرتر می کند.
۲- محور توسعه فضای مجازی محتواست و به دنبال اجرای دقیق این سند، هسته های مختلف تولید و نشر محتوای محلی و ملی فعال شده و محصولات و خدمات متنوع و متناسب با سلیقه های متعدد مردم تولید می گردند. اقوام مختلف حق انتخاب بیشتری بین محصولات خارجی و داخلی دیجیتال پیدا می کنند و بدیهی است که با رقابت بوجود آمده بین محصولات داخلی و خارجی کیفیت محصولات مورد مصرف مردم بصورت مستمر بهبود پیدا خواهدنمود.
۳- باتوجه به شرایط اقتصادی کشور و فرهنگ کسب و کاری اقتصاد دیجیتال ایران اجرای این سند در صورتی کاملا به اهداف توسعه ای و متعالی خود می رسد که منابع حاصل از عوارض ترافیک خارجی کلاً در اختیار بخش خصوصی واقعی قرار بگیرد. همانگونه که در سند مذکور هم تصریح شده است که دولت و نهادهای حاکمیتی که مستقیم و چه غیر مستقیم هیچ نوع حق بهره برداری از منابع مالی این سند را ندارند. بنظر می رسد سازوکار نظارت دقیق و مؤثر در تحقق این اصل اقتصادی، شرط لازم و ضروری موفقیت این سند هست.
۴- باید در تدوین بخشنامه های اجرائی و طراحی فرآیندها دقت شود که هیچیک از اجزای فعلی شبکه ارزش شامل اپراتور تلفن ثابت و سیار، سکوهای توزیع محتوا، درگاه های نشر، تجمیع کنندگان ترافیک خرد، مراکز داده و دیتاسنترها، تولید کنندگان خرد محتوا، تولید کنندگان محتوای حرفه ای حذف نشوند بلکه در تحقق زیست بوم محتوای دیجیتال کشور نقش آفرین باشند.
در پایان به استحضار می رساند این اتحادیه به نمایندگی از تمام تشکل ها و فعالان حوزه محتوا، همچنانکه در دیگر موضوعات و اسناد ملی به معاونت فرهنگی و اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی مشورت می دهد، آمادگی کامل خودرا برای نگارش شیوه نامه و فرایندهای اجرائی این سند و همینطور ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه ترافیک و محتوای دیجیتال اعلام می دارد.
هیئت مدیره اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی
حرف آخر اینکه اقوام مختلف حق انتخاب بیشتری بین محصولات خارجی و داخلی دیجیتال پیدا می کنند و بدیهی است که با رقابت به وجود آمده بین محصولات داخلی و خارجی کیفیت محصولات مورد مصرف مردم به صورت مستمر بهبود پیدا خواهدنمود. همانگونه که در سند مذکور هم تصریح شده است که دولت و نهادهای حاکمیتی که مستقیم و چه غیر مستقیم هیچ گونه حق بهره برداری از منابع مالی این سند را ندارند.
منبع: elmend.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب