اعطای سه جایزه برتر مسئولیت اجتماعی برای پنجمین سال متوالی به ایرانسل
نهایت علم: ایرانسل، برای پنجمین سال متوالی، در پنجمین دوره جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی، موفق به دریافت نشان عالی مسئولیت اجتماعی پیشرفته و تقدیرنامه انجمن بین المللی روابط عمومی شد.
به گزارش نهایت علم به نقل از روابط عمومی ایرانسل، مراسم پایانی پنجمین دوره «جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی»، بامداد روز سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۴، با حضور دکتر علی دارابی معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران، استادان پیشکسوت و فعالان عرصه مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی در سالن همایش کتابخانه ملی، برگزار و از برگزیدگان این جشنواره، تقدیر گردید. در بخشی از این مراسم، پیام «ناتاشا پاولوویچ» رییس انجمن بین المللی روابط عمومی قرائت شد. وی در این پیام، ضمن تبریک به برگزارکنندگان، بر اهمیت رویکرد ارتباط محور به مسئولیت اجتماعی و پیوند آن با اخلاق حرفه ای تاکید کرد. پاولوویچ با اشاره به هفتادسالگی انجمن بین المللی روابط عمومی (IPRA) و انتشار مقاله درباره ی «استانداردها و دستورالعمل های اخلاقی استفاده از هوش مصنوعی در روابط عمومی»، هوش مصنوعی را عامل تحول بزرگ در ارتباطات دانست که فرصت ها و چالش های اخلاقی جدی بهمراه دارد. رییس IPRA، از سازمان هایی که به کدهای اخلاقی و دستورالعمل های ارتباطات در زمینه تغییرات آب وهوایی پایبندند، قدردانی نمود و همکاری با جامعه روابط عمومی ایران را مایه افتخار دانست. همین طور بیانیه پنجمین جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی، با تقدیر از مشارکت کنندگان قرائت شد. هیات داوران با تکیه بر این که مسئولیت اجتماعی دیگر یک شعار نیست، بلکه راهبردی اساسی برای اعتبار و بقای سازمان هاست؛ هدف اصلی جشنواره را ترویج این گفتمان، شناسایی پیشگامان و تشویق به گزارشگری شفاف و استاندارد عنوان کردند. بر طبق این بیانیه، در این دوره، ۴۶ اثر حائز شرایط مورد بررسی قرار گرفته و علاقه مندی سازمان ها به شفافیت، نهادینه سازی مسئولیت اجتماعی در سطح مدیریتی و مشارکت در گفتمان سازی، از نقاط قوت گزارش ها برشمرده شد. داوران تاکید کردند که ارزیابی جشنواره بر پایه عملکرد علمی، راهبردی و ارتباط محور است و شاخص هایی چون شفافیت، پاسخگویی، حسابرسی اجتماعی و ارتباط کرامت محور باید جایگزین نگاه فقط خیریه ای شود. در این مراسم، نشان عالی مسئولیت اجتماعی، نشان سفیر مسئولیت اجتماعی و لوح سپاس عالی مسئولیت اجتماعی از جانب انجمن بین المللی روابط عمومی(IPRA)، بر طبق ارزیابی های بین المللی به ایرانسل تعلق گرفت. در این جشنواره نشان «سفیر مسئولیت اجتماعی»، به سبب اهتمام بر ترویج مسئولیت اجتماعی و زمینه سازی برای اجرای آن، به مهندس علیرضا رفیعی مدیرعامل ایرانسل اعطا شد. در بخشی از پیام لوح این نشان آمده است: دبیرخانه جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی با عنایت به بررسی های میدانی و ارزیابی و داوری کارگروه داوری، اهتمام جناب عالی را در ترویج این امر مهم، ارج می نهد و به پاس قدردانی، نشان «مروج مسئولیت اجتماعی» را به آن مدیر ارزش مدار و ارزش آفرین تقویم می کند. همین طور «نشان عالی مسئولیت اجتماعی» به پاس توجه، تأکید، برنامه ریزی، استقرار و اقدام در زمینه مسئولیت اجتماعی، از طرف این جشنواره به ایرانسل اعطا شد. در بخشی از پیام لوح این نشان آمده است: هیات داوران پنجمین دوره جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی با درک بایسته از اهمیت مسئولیت اجتماعی و لزوم تقویت این رویکرد در میان سازمان ها، به این ضرورت توجه دارد و بر این اساس، به پاس توجه، تأکید، برنامه ریزی، استقرار و اقدام در زمینه مسئولیت اجتماعی توسط آن مدیریت محترم، نشان عالی «مسئولیت اجتماعی پیشرفته» را به آن شرکت تقدیم می کند. ایرانسل، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با دریافت این دو نشان و تقدیرنامه، موفق شد در جایگاه برتر برگزیدگان این جشنواره قرار گیرد و بالاترین نشان های این جشنواره در زمینه مسئولیت اجتماعی را به دست آورد. هدف از برگزاری پنجمین جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی، گفتمان سازی و ترویج فرهنگ مسئولیت اجتماعی بعنوان یک راهبرد اساسی در سازمان ها بوده است. این جشنواره با شناسایی و قدردانی از پیشگامان، تشویق به گزارشگری شفاف و استاندارد، ارزیابی علمی و ساختارمند عملکرد سازمان ها و تاکید بر رویکرد ارتباط محور، تلاش دارد تا شرکت ها را به سوی پاسخگویی اجتماعی، شفافیت، تعامل سازنده با ذی نفعان و ایفای نقش مؤثرتر در توسعه و آبادانی کشور هدایت کند. در این جشنواره، به ارتباط بین روابط عمومی و حوزه CSR توجه شده و در ارزیابی ها، تعامل هدفمند، ساختارمند و روشمند با ذینفعان مختلف سازمان و پیاده سازی الگوهای بین المللی در فضای کسب و کار ایرانی، مدنظر قرار گرفته است. ایرانسل، اولین ارایه کننده 5G و پیشرو در کاهش شکاف دیجیتال، علاوه بر محرومیت زدایی ارتباطی در مناطق کم برخوردار، با اجرای طرح های زیست محیطی همچون کمپین پیامک های هشدار برای محافظت از یوز ایرانی، نشان داده است که مسئولیت اجتماعی را در ابعاد گسترده، از فراگیری ارتباطات دیجیتال تا محافظت از محیط زیست، دنبال می کند. ایرانسل با رویکرد پایداری کسب و کار و در قالب مسئولیت اجتماعی شرکتی، اقدامات گسترده ای را در حوزه های آموزشی، اجتماعی و زیست محیطی اجرا کرده است. توسعه، تجهیز و بهسازی فضاهای آموزشی در مناطق کم برخوردار، ترویج آموزش دیجیتال برای پیشرفت کیفیت آموزشی کودکان، مهارت آموزی به جوانان و ایجاد فرصت آموزشی برای افراد دارای معلولیت، راه اندازی و بازسازی مدارس، مشارکت در پروژه «دانستان»، مدیریت انتشار کربن و پروژه های جبران و کاهش کربن مانند درختکاری و نصب نیروگاه های خورشیدی در مدارس، همچون این اقدامات است. همچنین، در دوران شیوع بیماری کرونا، ایرانسل با اهدای بسته های اینترنت رایگان به اقشار مختلف، امکان دسترسی به خدمات دیجیتال را فراهم نمود. راه اندازی اولین مرکز ارتباط با مشتریان ویژه ناشنوایان، اعطای بورسیه های تحصیلی و پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان و کسب وکارهای نوپا از دیگر برنامه هایی است که ایرانسل با نگاه مسئولیت پذیری اجتماعی و در جهت بهبود کیفیت زندگی مشترکان و اعتلای جامعه اجرا کرده است. ایرانسل همین طور در چهار سال گذشته، برای اولین بار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، «گزارش پایداری کسب وکار» خودرا به شکل متوالی منتشر نموده است. این گزارش متمرکز بر بررسی اثرات اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی کسب و کار ایرانسل بر جامعه ایران و مروری کوتاه بر تلاش ها، دستاوردها و چالش های ایرانسل در پایش و مدیریت شاخصهای پایداری کسب و کار است و مبنایی برای مقایسه سالانه این شاخصها در موضوع «کسب وکار مسئولانه» به حساب می آید. به طور خلاصه، پاولوویچ با اشاره به هفتادسالگی انجمن بین المللی روابط عمومی (IPRA) و انتشار مقاله در رابطه با ی استانداردها و دستورالعمل های اخلاقی استفاده از هوش مصنوعی در روابط عمومی، هوش مصنوعی را عامل تحول بزرگ در ارتباطات دانست که فرصت ها و چالش های اخلاقی جدی به همراه دارد. توسعه، تجهیز و بهسازی فضاهای آموزشی در مناطق کم برخوردار، ترویج آموزش دیجیتال برای پیشرفت کیفیت آموزشی کودکان، مهارت آموزی به جوانان و ایجاد فرصت آموزشی برای افراد دارای معلولیت، راه اندازی و بازسازی مدارس، مشارکت در پروژه دانستان، مدیریت انتشار کربن و پروژه های جبران و کاهش کربن مانند درختکاری و نصب نیروگاه های خورشیدی در مدارس، همچون این اقدامات است. این گزارش متمرکز بر بررسی اثرات اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی کسب وکار ایرانسل بر جامعه ایران و مروری کوتاه بر تلاش ها، دستاوردها و چالش های ایرانسل در پایش و مدیریت شاخص های پایداری کسب وکار است و مبنایی برای مقایسه سالانه این شاخصها در مبحث کسب وکار مسئولانه بشمار می رود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب