از آغاز آموزش های آی تی تا توانمندسازی بومی؛
نتیجه تیم سازی دانش پذیران کاریز به تینواستارز رسید
به گزارش نهایت علم، تینواستارز در نمایشگاه الکامپ سال جاری، میزبان پنج ایده استارت آپی از دانش پذیران کاریز است که زیر نظر منتورهای آروان کلاد، مهارت های آی تی و دیجیتال را آموخته اند.
به گزارش نهایت علم به نقل از مهر، تینواستارز (بخش دانش آموزی نمایشگاه الکامپ) امسال میزبان پنج ایده ی استارت آپی از دانش پذیران کاریز است، دانش پذیرانی که سالهای قبل و زیر نظر منتورهای آروان کلاد، رشته های حوزه آی تی و دیجیتال را از صفر و در قالب طرح کاریز آموخته اند. «توانمندسازی بومی در عرصه ی اکوسیستم نوآوری» با مشارکت فعال دانش پذیران هر منطقه و با رعایت «برابری جنسیتی» از شاخصه های اصلی این اقدام هستند.
کاریز آروان کلاد، طرحی مسئولیت اجتماعی برای توانمندسازی آموزشی نوجوانان و جوانانی است که به واسطه ی انواع محدودیت ها، دسترسی کم تری به محتواهای آموزشی با کیفیت دارند تا در زمان ورود به بازار کار به فرصت های اجتماعی بیش تری دسترسی داشته باشند. تا حالا دانش پذیرانی از اهواز، مرودشت، کرمانشاه، هلر، بندر سیریک، بندرعباس، کهنوج، بم، کرمان، زابل، گرگان، میناب، چابهار، سیستان و بلوچستان، رشت، مشهد و مناطق حاشیه ای شهر تهران در قالب این طرح و در رشته های برنامه نویسی وب، شبکه، امنیت سایبری، طراحی UI/UX و دیجیتال مارکتینگ آموزش دیده اند.
از ابتدای سال ۱۴۰۴ با هدف توانمندسازی حرفه ای و توسعه ظرفیتهای سرمایه انسانی بومی در اکوسیستم نوآوری مناطق دور از پایتخت، گروهی از دانش پذیران کاریز در قالب تیم های استارت آپی و با تخصص های مختلف کنار هم قرار گرفتند تا آموزه ها و ایده های شان را بیش تر به واقعیت کسب وکاری نزدیک کنند، فعالیتی که درنهایت به پنج ایده ی استارت آپی منتهی شد. حالا دانش پذیران کاریز با این ایده ها به تینواستارز آمده اند تا در کنار ارائه ایده های شان در نمایشگاه تخصصی الکامپ، فرصتی برای شبکه سازی و جذب سرمایه گذار داشته باشند. ایده ی استارت آپی کوکو، ابزاری برای پیدا کردن هم مسیر در دوره های آموزشی هوش مصنوعی است. شهرزاد طاهرزاده و فاطمه کمالی سرپرستان نوجوان تیم کوکو درباره ی ی شیوه کار این پلت فرم می گویند: «در کوکو هر کاربر می تواند یک همراه یادگیری هم هدف پیدا کند تا مسیر یادگیری ابزارهای هوش مصنوعی را با انگیزه و سرعت بیش تری طی نماید.» ایده ی استارت آپی کاریزن، یک سامانه ی شناسایی لطمه پذیری است که با استفاده از هوش مصنوعی می تواند تهدیدهای امنیتی موجود در وبسایت ها، اپلیکیشن ها و خدمات آنلاین را شناسایی کند و گزارش دقیق و قابل فهمی را به کاربران ارائه دهد. محمدعلی مهری، سرپرست تیم کاریزن درباه ی این ایده می گوید:: این سامانه به دنبال بهبود امنیت سایبری کاربران و دسترسی ساده تر به خدمات امنیتی است تا امنیت دیجیتال را برای کاربران ایرانی ساده، در دسترس و هوشمند کند.» ایده ی استارت آپی ریوا، پلتفرمی برای داستان سرایی تعاملی و هوشمند است که روایتها را با وضعیت واقعی کاربران هماهنگ می کند. یاسین رحیمی، سرپرست تیم ریوا درباره ی ی آن می گوید: «این پلت فرم با داده هایی مانند موقعیت مکانی، زمان، آب وهوا و حالات روحی کاربران هر داستان را به تجربه ای زنده و شخصی شده مبدل می کند. شخصیت ها در این داستان ها نه تنها رفتار متفاوتی نشان می دهند که مسیر روایت، دیالوگ ها و حتا پایان داستان متناسب با وضعیت لحظه ای کاربر و تصمیماتی که می گیرد تغییر می کند. ریوا کمک می نماید هر قصه ای فقط برای همان لحظه و فقط برای همان کاربر خلق شود و از این سازوکار به دنبال چاره ای برای آشتی نسل جدید با کتاب و کتاب خوانی است.» ایده ی استارت آپی ممو، بستری امن، منظم و دردسترس است که به ساخت یک دفتر دیجیتالی ثبت خاطرات کمک می نماید. اصیلا کمالی سرپرست ۱۶ ساله ی تیم ممو درباره ی ی سازوکار این ایده می گوید: «این پلت فرم در حقیقت دفتر دیجیتالی خاطرات با نگاهی انسانی، احساسی و بر پایه ی هوش مصنوعی است که تجربه ای شخصی سازی شده برای ثبت و مرور خاطرات فراهم می کند؛ ثبت خاطرات در این پلت فرم در قالب متن، عکس، صدا یا ویدیو، در فضایی امن، رمزنگاری شده و همیشه دردسترس تعریف شده است.» ایده ی استارت آپی دیاگیکس، سیستمی هوشمند برای عیب یابی خودرو است که با ترکیب سخت افزار و نرم افزار، امکان شناسایی، تحلیل و آموزش رفع مشکلات فنی خودرا برای رانندگان فراهم می آورد. زینب اکبری سرپرست تیم دیاگیکس در اینباره می گوید: «این ایده با هدف ساده سازی پروسه شخیص خطا، کاهش هزینه های اضافی و افزیاش آگاهی رانندگان نسبت به وضعیت خودرو، توسعه داده شده است. دیاگیکس در حقیقت یک دیاگ شخصی هم راه است برای رانندگانی که وقت یا تخصص کافی برای درک خطاهای ماشین را ندارند.»
برای آشنایی بیش تر با این ایده ها می توانید در چهار روز نمایشگاه الکامپ از ۳ تا ۶ مهر ۱۴۰۴ به غرفه ی تینواستارز در سالن 31A نمایشگاه بین المللی تهران سر بزنید.
منبع: elmend.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب