نهایت علم elmend
با تلاش پژوهشگران آمریكایی صورت می گیرد

افزایش قابلیت ابزار پوشیدنی با ابرخازن كشش پذیر

افزایش قابلیت ابزار پوشیدنی با ابرخازن كشش پذیر

به گزارش نهایت علم پژوهشگران آمریكایی در بررسی جدید خود، نوعی ابرخازن ابداع نموده اند كه قابلیت كشش دارد و می تواند قابلیت ابزار الكترونیكی پوشیدنی را افزایش دهد.


به گزارش نهایت علم به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، شاید ابرخازن های بسیاری را دیده باشیم كه انعطاف پذیر هستند اما تابحال ابرخازنی كه كشش پذیر باشد، ندیده ایم. پژوهشگران "دانشگاه دوك" (Duke University) و "دانشگاه ایالتی میشیگان" (MSU) در بررسی جدیدی كوشیده اند تا یك منبع انرژی كشش پذیر ابداع كنند كه برای به كار رفتن در ابزار پوشیدنی الكترونیكی مناسب باشد.
ابرخازن ها به خاطر تراكم عالی انرژی، شارژ سریع میزان قابل توجه انرژی و داشتن طول عمر بالا، شناخته شده هستند و می توانند به ذخیره انرژی زیادی كمك كنند.
"یانتنگ كائو" (Yunteng Cao)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: هدف ما این است تا ابزار نوینی ابداع نماییم كه می توانند تغییر شكل های مكانیكی مانند كشش یا خم شدن را بدون از دست رفتن قابلیت ابزار حفظ كنند. اگر منبع انرژی یك ابزار الكترونیكی، كشش پذیر نباشد، كل سیستم غیرقابل كشش خواهد شد.
پژوهشگران در این پروژه، نانولوله كربنی كوچكی را روی یك برش سیلیكونی قرار دادند و پایانه های ابزار خویش را با لایه نازكی از طلا پوشاندند. این روش، مقاومت ابزار را می كاهد و باعث می شود كه قابلیت كشش پذیری بیشتری داشته باشد.


كائو اضافه كرد: ما هنوز برای ساخت سیستم های الكترونیكی كشش پذیری تلاش می نماییم كه كامل تر باشند. این ابرخازن هنوز آن طور كه مورد نظر ما است، عمل نمی كند اما ساختار كشش پذیر آن باعث می شود كه قابلیت ابزار پوشیدنی انعطاف پذیر را افزایش دهد.
این پژوهش، در مجله "SSRN Electronic Journal" به چاپ رسید.



1399/01/05
13:31:42
5.0 از 5
3006
تگهای خبر: آمریكا , انرژی , پژوهشگر , چاپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
نهایت علم