نهایت علم elmend
توسط ایران؛

نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات در كربلا برگزار می گردد

نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات در كربلا برگزار می گردد

نهایت علم: اولین نمایشگاه بین المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات عراق با حمایت وزارت ارتباطات، معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شكوفایی در كربلا انجام می شود.


به گزارش نهایت علم به نقل از اتحادیه صنعت مخابرات ایران، داوود ادیب رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت مخابرات ایران در تشریح برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: عراق همسایه غربی ایران از مهمترین شركای تجاری منطقه برای ایران شمرده می شود و در ۱۰ سال اخیر، تبدیل به بزرگترین فرصت تجاری دنیا شده و این موقعیت برای ایران بعنوان همسایه ای با كیلومترها مرز مشترك، حائز اهمیت می باشد. وی اظهار داشت: اولین نمایشگاه بین المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات كربلا با حمایت صندوق نوآوری و شكوفایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی ریاست جمهوری و با حضور شركت های دانش بنیان و فناور، ۹ تا ۱۲ مهرماه امسال انجام می شود. ادیب با اشاره به اینكه روند صادرات مثبت در سالهای اخیر نشان دهنده عزم سیاسی دو كشور برای بسط مراودات تجاری و بانكی است اظهار داشت: در قانون مالكیت كشور عراق به افراد و نهادهای داخلی و خارجی اجازه داده می شود تا جهت سرمایه گذاری خصوصی و توسعه ملی، نسبت به مالكیت زمین بطور خصوصی اقدام نمایند. وی با تاكید بر اینكه در مورد بازار عراق نباید كوتاه مدت فكر كرد بلكه باید نگاه طولانی مدت و توأمان به این بازار داشت، اضافه كرد: تاسیس پایگاه صادراتی دائمی در عراق و تخصیص یك دفتر به اتحادیه صادر كنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانكاران صنعت مخابرات ایران بعنوان اصلی ترین تشكل صادراتی این حوزه همچون برنامه های مهم اتحادیه در این رویداد است. ادیب با تاكید بر رشد روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران با عراق طی سالهای اخیر، افزود: هم اكنون عراق یكی از بهترین بازارهای صادراتی كشورمان بشمار می رود اما شناخت رقبای تجاری در بازارهای هدف برای صادركنندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. طبق بررسی ها، رقبای تجاری ایران در بازار عراق، كشورهای تركیه، چین، اردن، مصر، عربستان، آلمان، كره جنوبی، امریكا، انگلستان و لبنان هستند. رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت مخابرات ایران، معافیت از انواع مالیاتهای داخلی، معافیت از عوارض گمركی خروجی و ورودی، صدور اقامت جهت سرمایه گذاران و تمامی كاركنان خارجی آنها، تامین امنیت افراد، تجهیزات و محل پروژه ها و امكان ممنوعیت كالاهای مشابه وارداتی در صورت تولید در عراق توسط سرمایه گذاران را از مهم ترین مزایا و مشوق ها برای سرمایه گذاری در این كشور عنوان نمود. وی افزود: امكان صادرات به اتحادیه كشورهای عربی بدون عوارض گمركی، در اختیار گذاشتن زمین و مكان های متناسب با پروژه های سرمایه گذاری به صورت رایگان، امكان ورود و خروج بدون مانع و قید شرط سرمایه و سود سرمایه گذاری از كشور و ارائه سوخت ارزان قیمت به واحدهای سرمایه گذاری از دیگر مزایای حضور كسب و كارها در این كشور شمرده می شود و طبیعی است برگزاری نخستین نمایشگاه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در كربلا برای شركت های فعال در این عرصه فرصت مناسبی به منظور فعالیت در این كشور خواهد بود. ادیب با اشاره به پیشنهادات اتحادیه برای حضور موفق و نه نمایشی در كشورهای هدف، خواهان اجرایی شدن این پیشنهادات و حمایت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفتر توسعه كسب و كار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز صندوق نوآوری و شكوفایی ریاست جمهوری شد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت مخابرات ایران اشاره كرد: شناسایی و ایجاد تعامل بین صادركنندگان كالاها و خدمات ایرانی و واردكنندگان بالقوه كالا و خدمات از ایران در عراق و بالعكس از اقداماتی است كه اتحادیه می تواند انجام دهد كه این امر می تواند مشكلات ناشی از انتقال پول را تسهیل كرده و مدل هایی را برای تهاتر یا انتقال بدون دردسر پول فراهم سازد. وی ارسال مناقصه های منتشرشده در عراق برای صادركنندگان یا تولید كنندگان ایرانی بوسیله اتحادیه، كمك به معرفی و تبلیغ كالاها و خدمات صادراتی ایران و ارائه نظرات مشورتی در این زمینه به صادركنندگان ایرانی و كمك به حل و فصل دعاوی تجاری كه بین صادركنندگان ایرانی و طرف های تجاری آنها در كشور عراق به وجود می آید را با حمایت دولت همچون قابلیت های حضوری موفق در بازار كشورهای هدف و همچون عراق برشمرد.

1398/06/12
15:04:52
5.0 از 5
4090
تگهای خبر: بین المللی , توسعه , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
نهایت علم